KÖNYVELÉS

Cégalapítástól a napi könyvelésig

Hogy mit értünk mi a könyvelés alatt? Nem első sorban számlák kezelését, bérszámfejtést, kimutatások készítését, sőt még csak nem is azt, hogy jóvoltunkból a vállalat pénzügyi helyzete megfelel majd a törvényi előírásoknak!

Mi úgy tekintünk tevékenységünkre, mint a vezetőnek szóló, a vállalat gazdálkodásáról szóló információra átadására, amely birtokában megalapozott, logikus döntéseket hozhat cége jövőjére nézve.

Ugye, egyetértünk abban, hogy ez jóval több puszta adminisztrációnál?

 

 

Mit vállalunk?

  • Kis- és középvállalkozások teljes körű könyvelés és adminisztráció
  • Nonprofit szervezetek teljes körű könyvelés és adminisztráció
  • Cégalapítás előtti tanácsadást
  • Napi könyvelési feladatok ellátását
 

 
 

 
 

 

Ez persze csak a felszín, ennél jóval sokrétűbb a munkánk. Nézzük az apróbetűs részt! :)

Tevékenységünk ezekből a részfeladatokból áll össze.

  • gazdasági eseményeket tartalmazó bizonylatok rögzítése, (azaz vevői (kimenő) és szállítói (bejövő átutalásos) számlák, pénztár, bankkivonatok és egyéb, a vállalkozás életét érintő bizonylatok (pl. barterszerződések, adókiszabások, kompenzációk) könyvelése)
  • könyvelési bizonylatok leellenőrzése, hogy megfelelnek-e a jogszabályi követelményeknek,
  • partnerek adószáma érvényességének leellenőrzése,
  • a Számviteli törvény által előírt főkönyvi (szintetikus és analitikus) nyilvántartás elkészítése,
  • beruházásokkal, befektetett eszközökkel kapcsolatos nyilvántartások (eszköznyilvántartások) számviteli és társasági/kisvállalati adó törvény által előírt követelményeknek megfelelő vezetése,
  • készletekkel (áruk és alapanyagok) kapcsolatos nyilvántartások vezetése,
  • vevői és beszállítói egyéb követelések egyeztetése a pénzügyi részleggel,
  • költségek, ráfordítások, bevételek jogszabályoknak megfelelő elszámolása,
  • főkönyvi kivonat elkészítése félévente,
  • üzleti évet záró egyszerűsített éves beszámoló (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet) elkészítése
  • egyszerűsített éves beszámolót alátámasztó számviteli leltárak elkészítése a befektetett eszközök, a készletek, a követelések és a kötelezettségek tekintetében,
  • egyszerűsített éves beszámolót alátámasztó főkönyvi naplók és analitikák elkészítése,
  • adóleltárak elkészítése,
  • beszámolót előkészítő konzultáció évi 1 alkalommal,
  • statisztikai állományi létszám megállapítása,
  • társasági adóval/kisvállalati adóval kapcsolatos bevallások elkészítése és benyújtása rendelkezésre álló könyvelési anyagok alapján, érvényesítve az igénybe vehető kedvezményeket, elszámolva az adóalap növelő és –csökkentő tételeket,
  • társasági adó/kisvállalati adó adóelőlegeivel kapcsolatos bevallások elkészítése és benyújtása,
  • adóbevallásokat alátámasztó nyilvántartások elkészítése (pl. kedvezményekre okot adó körülmények, fejlesztési tartalék képzésére és felhasználására vonatkozó bizonylatok, veszteséggel kapcsolatos bizonylatok dokumentációja),
  • iparűzési adó bevallás elkészítése és benyújtása a rendelkezésre álló könyvelési anyagok alapján, érvényesítve az igénybe vehető kedvezményeket,
  • iparűzési adó előleggel kapcsolatos bevallások elkészítése és benyújtása,
  • iparűzési adóbevallást alátámasztó nyilvántartások (adóalapot csökkentő alapanyagok, eladott áruk beszerzési értéke, közvetített szolgáltatások,
  • alvállalkozó nyilvántartása, valamint több telephely esetén munkavégzés/ eszközök helyére vonatkozó nyilvántartások) elkészítése,
  • általános forgalmi adóval kapcsolatos bevallás elkészítése és benyújtása,
  • általános forgalmi adóbevallással kapcsolatos alátámasztó nyilvántartások (analitikák és összesítő) elkészítése,
  • általános forgalmi adóbevalláshoz kapcsolódó kiegészítő beadványok (M-es lapok, A60-as nyilatkozatok) benyújtása
  • rendszeres tájékoztatás a befizetendő adókról
  • adóigazolások kérése a vállalkozás részére
  • bevallások meghatalmazás útján történő benyújtása

 
KAPCSOLAT